Twee maanden respijt voor Bakker.com: 'Het is te repareren'

Twee maanden respijt voor Bakker.com: 'Het is te repareren'

Bakker.com heeft twee maanden uitstel van betaling gekregen van de rechtbank in Den Haag. De plantenpostorderaar kan daardoor verkoopgesprekken gaan voeren met enkele geïnteresseerde partijen, zegt interim-topman Herman Hovestad tegen Het Financieele Dagblad.

Bakker.com is sinds zijn oprichting in 1945 in handen van de familie Bakker, maar staat nu open voor nieuwe aandeelhouders. De afgelopen maanden werden al gesprekken gevoerd met een Nederlandse investeringsmaatschappij, maar die haakte vorige week af. “Een enorme deceptie voor de familie die steeds koerste op continuïteit van hun bedrijf”, aldus Hovestad.

De huidige aandeelhouders hebben al drie keer bijgesprongen, voor een totaalbedrag van ruim tien miljoen euro. Minstens dat bedrag is nodig om Bakker.com op gang te brengen, schat Hovestad. “Het is een complexe zaak, maar ik zie nog wel perspectief. Het is te repareren.”

In de jaarrekening over 2016 spreekt Hovestad van een gat van elf tot twaalf miljoen euro. Bakker.com stond in 2016 voor negentien miljoen euro in het rood en boekte vorig jaar een verlies van veertien miljoen euro. In 2019 wordt weer winst verwacht. Het bedrijf zet daarbij vooral in op de groei van zijn webwinkel, die de rol van de catalogi steeds meer overneemt.

Lees meer over de moeizame transitie van Bakker.com op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!