HelloFresh denkt dit jaar winst te maken

HelloFresh denkt dit jaar winst te maken

HelloFresh heeft zijn omzet vorig jaar met meer dan de helft zien toenemen. De omzet van de maaltijdboxverkoper ligt net boven de negenhonderd miljoen euro, zo blijkt uit de voorlopige jaarcijfers.

HelloFresh telde eind vorig jaar wereldwijd 1,45 miljoen actieve klanten, 69 procent meer dan een jaar eerder. Vorig jaar werden 18,9 miljoen bestellingen verwerkt, wat een groei van 54 procent betekent. Vooral in de Verenigde Staten groeide het bedrijf hard. Dat land is inmiddels goed voor meer dan de helft van de omzet.

Het groeipercentage van HelloFresh liep gedurende het jaar steeds verder op, stelt ceo en medeoprichter Dominik Richter. “Dat is een opmerkelijk succes, gezien de schaal waarop we al opereren.” 

HelloFresh zegt verder zijn winstmarges sterk verbeterd te hebben. De Duitse etailer ligt naar eigen zeggen op schema om in het laatste kwartaal van dit jaar winstgevend te zijn. In de Benelux zou HelloFresh al eerder winst hebben gemaakt.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!