Amsterdam lanceert eigen retailplatform

Amsterdam lanceert eigen retailplatform

De gemeente Amsterdam werkt samen met ondernemers aan een digitaal winkelplatform. Inwoners van de stad moeten daar terechtkunnen voor producten en diensten van lokale retailers.

Door de groei van e-commerce is het volgens de gemeente steeds moeilijker voor winkeliers om voldoende omzet te behalen. Met het online retailplatform wil Amsterdam hen helpen hun aanbod ook online aan te bieden. Consumenten kunnen online zien wat er bij lokale ondernemers te koop is en hoe de producten geleverd of opgehaald kunnen worden. In de toekomst wil Amsterdam ook een speciale bezorgdienst aan het platform toevoegen.

Naast het aanbieden van producten, kunnen winkeliers ook chatten met consumenten. Voor een herkenbare identiteit krijgt iedere buurt in de hoofdstad een eigen pagina, logo en kleur. De lancering van het platform staat voor half mei gepland. Een naam wordt later bekendgemaakt.

De gemeente mikt op een gevarieerd aanbod waar Amsterdammers zowel dagelijkse als niet-dagelijkse inkopen kunnen doen. Amsterdam hoopt met het onlineplatform de koopkrachtbinding van de inwoners te bevorderen en retailers te ondersteunen met hun digitale transformatie. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!