McDonald’s heeft vorig jaar een recordomzet van 811 miljoen euro in ons land geboekt. Dat betekent een groei van bijna elf procent, maakt de fastfoodketen bekend.
McDonald’s heeft vorig jaar samen met zijn franchisenemers 28,5 miljoen euro in zijn Nederlandse restaurants geïnvesteerd. Dat ging onder meer naar koffieconcept, McCafé, dat inmiddels in 45 vestigingen te vinden is. Daarnaast bieden inmiddels 21 filialen in de vier grote steden de bezorgdienst McDelivery aan. “Dit alles maakt dat wij in 2017 bijna twee keer harder dan de markt konden groeien”, aldus algemeen directeur Manu Steijaert.
Een belangrijke aanpassing is volgens Steijaert de nieuwe keukenopstelling, waardoor alle producten vers worden bereid. Ook kunnen daardoor snel nieuwe producten worden ontwikkeld. Zo werden vorig jaar 24 nieuwe producten in Nederland geïntroduceerd en verwacht McDonald’s datzelfde aantal dit jaar weer. Ons land is daarin wereldwijd een voorloper, zegt de directeur. “Andere landen nemen dit productinnovatieproces van McDonald’s Nederland over.”
Verschillende voedingsdeskundigen deden vorig jaar een oproep tot een stop op het aantal fastfoodrestaurants, vanwege de negatieve gezondheidseffecten. Steijaert zegt tegen De Financiële Telegraaf dat hij een verbod geen goede oplossing vindt en noemt de vraag of er een grens gesteld moet worden ‘een rare om te stellen aan het bedrijfsleven’. “Ik sta honderd procent achter wat we aanbieden en vind dat het past in een evenwichtig aanbod.”
Reacties 0