Noppies wil na overname 'een grote Europese speler worden'

Het moederbedrijf van Noppies is de nieuwe eigenaar van Alvi, de Duitse marktleider op het gebied van slapen voor baby’s en kleine kinderen. Het bedrijf gaat na de overname verder onder de naam Nine&Co, een merkenhuis in het domein zwangerschap, baby en kinderen tot 8 jaar.

Naast Noppies en Alvi beschikt Nine&Co over de merken Supermom, Queen Mum, Imps&Elfs, Esprit for mums en Nop. Het bedrijf focust daarmee volledig op moeders, zegt ceo Anne-Gien Haan. “Ons doel is om haar zelfvertrouwen en plezier te vergroten”, aldus de voormalig marketingdirecteur van HEMA.

Nine&Co heeft de ambitie om de omzet de komende twee jaar te verdubbelen. Ook wil het merkenhuis, met als thuislanden Nederland, België en Duitsland, uitgroeien tot een grote Europese speler. Er zijn al meer dan tweeduizend verkooppunten in ruim vijftig landen. Noppies telt zo’n twintig brandstores.

Noppies werd zelf in 2016 verkocht aan Vendis Capital. Onder leiding van de Nederlandse investeringsmaatschappij wordt een buy-and-build strategie gehanteerd. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!