Een boswandeling door het vlaggenschip van Valextra

Een boswandeling door het vlaggenschip van Valextra

Al meer dan tachtig jaar is Valextra in Milaan gevestigd. Dat betekent niet het luxemerk niet openstaat voor veranderingen. Had zijn flagshipstore in de Milanese modestraat Via Manzoni vorig jaar nog een wolkendek, nu kun je er terecht voor een boswandeling.

Valextra werkt voor de nieuwe look samen met de Japanse architect Kengo Kuma, die bekend staat om het gebruik van natuurlijke materialen. In de winkel in Milaan zijn liefst 136 houten latten verticaal geïnstalleerd. Het is niet voor niets dat het vlaggenschip voortaan door het leven gaat als The Forest.

De nieuwe look moet bezoekers uitnodigen ‘rond te dwalen in een magisch bosgebied’, waar de nieuwe collectie tassen en andere (leren) accessoires worden getoond. Met materialen als rauw gesneden Libanees cederhout en een vrije indeling streeft Kuma naar een ‘ruimtelijke ervaring die zowel bekend als onverwacht is’.

Het is niet voor het eerst dat Valextra van zich laat spreken met zijn storedesign. Zo realiseerde designbureau Snarkitecture vorig jaar nog een bijzonder pop-up project in dezelfde winkel in Milaan, in het kader van het tachtigjarige bestaan van het luxemerk. Een ‘kleurloze kleurrevolutie’, werd dat ontwerp genoemd.

Het meest in het oog springt het golvende plafond, die er in combinatie met de witte displays van schuim voor zorgen dat je je in de wolken waant. De kleurloze omgeving past bij de volledig witte, minimalistische wintercollectie van Valextra, waarbij kenmerkende de zwarte frames eruit moeten springen tegen de witte achtergrond. 

Valextra is inmiddels al weer aan het nadenken over de volgende verandering. Net als het wolkendek, blijft ook de bosrijke omgeving maar een paar maanden te bewonderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in