'Zalando vult winkel met grote cosmeticamerken'

'Zalando vult winkel met grote cosmeticamerken'

Zalando start dit voorjaar met de verkoop van 150 cosmeticamerken. De etailer zou onder meer samenwerken met L’Oréal en Maybelline, meldt Lebensmittel Zeitung.

De producten worden niet alleen online verkocht, maar ook in een aparte ‘beauty concept store’ die zijn deuren opent in Berlijn. Klanten kunnen daar ook terecht om producten te testen en voor advies, terwijl er ook beautyevents en productlanceringen worden georganiseerd. Een woordvoerder wil vooralsnog een samenwerking met dertig merken bevestigen. Een eigen label voor het cosmetica-aanbod komt er niet.

Een cosmeticateam van twintig personen werkt bij Zalando aan de voorbereidingen van de nieuwe productcategorie. Karin Tiano heeft als head of beauty de leiding, terwijl ook voormalig Douglas-directeur Sabine Rosemann in het team zit. Het assortiment bestaat uit onder meer huid- en haarverzorgingsproducten, parfums en accessoires en alle prijsklassen.

Zalando maakte in oktober bekend zich vanaf dit jaar ook op beautyproducten te richten. De webwinkel begint daarmee in eigen land en wil daarna uitbreiden naar de rest van Europa. “De uitbreiding naar de beautymarkt is een natuurlijke volgende stap en weerspiegelt de vraag van onze klanten”, aldus co-ceo Rubin Ritter.
 

RetailTrends