Diesel verkoopt eigen namaakcollectie

Diesel verkoopt eigen namaakcollectie

Diesel brengt een capsulecollectie onder de naam Deisel op de markt. De lancering van het zogenaamde ‘knock-off’-merk wordt voorafgegaan door een tijdelijke 'imitatiewinkel' in New York.

De winkel ging afgelopen weken in het geheim open, als onderdeel van de marketingcampagne voor de namaakcollectie. Het is een speels en ironisch antwoord op de logotrend en namaakcultuur, laat oprichter Renzo Rosso weten tegenover modeplatform The Cut. Hij zegt regelmatig winkelstraten te bezoeken om op zoek te gaan naar nepartikelen. “Als iemand je kopieert, betekent dit dat je merk waardig en top of mind is voor de consument. Het is een soort van real-life marktonderzoek.”

De winkel in Canal Street is nog tot en met maandag geopend. Vanaf de volgende dag is de Deisel-collectie wereldwijd te koop op de website van het Italiaanse label.

Het is niet voor het eerst dat een merk eigen 'namaak' op de markt brengt. Zo maakte Gucci al eens bewust producten met het label Guccy.

Bekijk een video over Deisel op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!