Het reusachtige huis van Samsung

Het reusachtige huis van Samsung

Bezoekers van het nieuwe Samsung Digital Plaza voelen zich direct alsof ze thuis zijn. Dat is althans de bedoeling van het elektronicamerk, dat geprobeerd heeft een huiselijke sfeer te creëren. Al het is een vrij uit de kluiten gewassen huis geworden: het vlaggenschip in het Zuid-Koreaanse Yongin telt liefst 1255 vierkante meter.

Samsungs nieuwste paradepaardje is gevestigd op de begane grond van een nieuw gebouw met drie verdiepingen. De oppervlakte is al niet gering, maar het hoge plafond laat de ruimte nog groter aanvoelen. De gevel is bekleed met doorboorde metalen panelen, waarvan de afgeronde hoeken een knipoog zijn naar de ontwerpen van Samsungs producten. Metaal bepaalt grotendeels het ontwerp en strekt zich ook binnen uit over het plafond.

Het concept in de stad even ten zuiden van Seoul komt voort uit de trend van een 'verfijnde en invididuele' levensstijl, die veel jonge Koreanen nastreven. De winkel bestaat uit een reeks afgebakende gebieden die elk een ander deel van Samsung productgroepen voor hun rekening nemen, met als achtergrond enorme foto's van woonruimtes en natuurtaferelen. Grote producten als wasmachines staan gegroepeerd bij elkaar, maar kleinere huishoudelijke apparaten zijn ingebed in een huiselijke omgeving met modulaire meubels, om de 'lifestylebenaderin van de winkel te ondersteunen.

Naast de verschillende woonruimten is er een zogheten premiumzone, die is gericht op eenpersoonshuishoudens en die specifieke producten presenteert. Zo speelt de ruimte in op de kooktrend en er een overvloed aan keukenapparatuur volgens de nieuwste trends te bewonderen, in de setting van een 'droomkeuken'. Ook is er een luisterruimte vol audio-apparaten van Harman, een bedrijf dat begin vorig jaar onder Samsungs vleugels kwam. Het lifestyle-aspect van Samsung Digital Plaza komt verder tot uiting in een café waar shoppers zich tussen hun productenjacht door kunnen opladen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in