Uniqlo opent komend najaar zijn eerste winkel in Nederland. De Japanse kledingketen vestigt zich in de voormalige flagshipstore van Forever 21 aan de Kalverstraat en het Rokin.
Uniqlo krijgt in Amsterdam de beschikking over ruim tweeduizend vierkant meter, verdeeld over drie verdiepingen. Het aanbod bestaat uit basics voor dames, heren en kinderen. Ook is er een verdieping gewijd aan de zogeheten UT-collectie, die uit t-shirts bestaat. De Amsterdamse winkel wordt de grootste van de Benelux en een van de grootste in Europa.
Ceo Taku Morikawa van de Europese tak van Uniqlo zegt dat de keten goed past bij de ‘ontspannen en ongedwongen’ levensstijl van Amsterdam. “Met onze intrede in Nederland zetten we de volgende stap in onze plannen om onze aanwezigheid in de Benelux uit te breiden.”
De exacte openingsdatum wordt later bekendgemaakt. Nederland wordt de 21ste markt wereldwijd voor Uniqlo en de achtste in Europa. De retailer is al actief in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Rusland. Uniqlo maakt dit jaar ook zijn debuut in Zweden. Creatief topman John C. Jay zei onlangs in RetailTrends binnen drie jaar H&M en Inditex voorbij te willen streven. De Japanse winkelketen haalde vorig jaar voor het eerst meer omzet uit het buitenland dan in eigen land.
Forever 21 maakte vorige maand bekend uit Amsterdam te vertrekken vanwege een reorganisatie. Pandeigenaar Vastned maakte al snel bekend een nieuwe huurder te hebben vastgelegd.
Reacties 0