Zalando breidt zijn samenwerking met fysieke retailers in Duitsland uit. Het platform biedt naast schoenen nu ook kleding van lokale winkels aan.
De stap betekent een uitbreiding van de pilot die in oktober 2016 van start ging. Zalando zegt hiermee vooral kleine retailers met een beperkte technologische infrastructuur te willen helpen bij de stap naar e-commerce. De test verloopt tot nu toe succesvol, zegt vice president customer fulfilment & logistics Jan Bartels. Zo verzenden sommige winkels tot driehonderd producten per week direct vanuit hun winkel naar Zalando-klanten.
Inmiddels werken meer dan honderd lokale retailers samen met Zalando. "Klanten worden steeds mobieler en verwachten dat producten beschikbaar zijn waar en wanneer ze die nodig hebben”, aldus Bartels. De pilot combineert volgens hem de sterke punten van online en offline, doordat partners de voorraad in hun winkels kunnen houden.
Bij succes worden vergelijkbare samenwerkingen ook uitgebreid naar andere landen. Zalando wil uiteindelijk een internationaal modeplatform van leveranciers, retailers en klanten realiseren.
Reacties 0