XPO Logistics breidt zijn last mile-diensten voor zware goederen uit naar Europa. Het Amerikaanse bedrijf gaat grote artikelen bezorgen voor retailers in vijf Europese landen, waaronder Nederland.
De uitbreiding is volgens coo Troy Cooper het gevolg van een groeiende vraag van e-commerceklanten. “Consumenten kopen steeds meer grote artikelen online, zoals meubels en huishoudelijke apparatuur”, stelt hij. De ‘last mile-leider van Noord-Amerika’ biedt bij de thuislevering van zware goederen diensten aan als montage, installatie en testen.
De huidige markt is volgens XPO sterk gefragmenteerd, met een groot aantal kleinschalige regionale spelers. Het bedrijf kan naar eigen zeggen profiteren van zijn schaalgrootte. Dit jaar worden er naar verwachting meer dan 750 duizend last mile-leveringen voor retailers in Europa verzorgd. In Noord-Amerika is XPO jaarlijks goed voor zo’n drie miljoen leveringen.
In het maartnummer van RetailTrends wordt binnen het thema Supplychain uitgebreid stilgestaan bij de versnipperde bezorgmarkt in Nederland. Ben je nog geen member van RetailTrends, maar wil je het magazine wel ontvangen? Klik dan hier voor meer informatie.
Reacties 0