Passagiers op Schiphol kunnen maaltijden laten bezorgen aan de gate. De Amsterdamse luchthaven start daarvoor een pilot in samenwerking met HMSHost International en Deliveroo.
Passagiers kunnen via de app of website van Deliveroo een maaltijd bestellen, die wordt bereid in een van de horecaformules op de luchthaven. Zo kunnen ze kiezen uit de Aziatische keuken van Kebaya of concepten van de Street Food Market. De gerechten worden voor 2,50 euro binnen vijftien minuten bezorgd.
Schiphol beschouwt de maaltijdbezorging aan de gate als een extra service, maar ook als een oplossing voor het groeiende aantal passagiers. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal is beperkt, waardoor de luchthaven zijn heil zoekt in innovatieve concepten. “Als we kansen zien passen we die vervolgens toe in de hoop dat we de beleving voor passagiers nog meer kunnen verbeteren”, aldus directeur consumer products & services Tanja Dik.
De bezorgdienst is dagelijks tussen zeven uur ’s ochtends en half negen ’s avonds beschikbaar. De pilot wordt eind maart geëvalueerd.
Reacties 0