Kwantum komt met interieurmerk van bloggers

Kwantum komt met interieurmerk van bloggers

Kwantum heeft het afgelopen jaar in stilte gewerkt aan de lancering van het nieuwe interieurmerk Wown!. Het merk bestaat uit collecties van drie Nederlandse bloggers, die ‘carte blanche’ hebben gekregen van de woonwinkelketen.

Retailers hebben volgens Kwantum doorgaans het initiatief bij samenwerkingen met online influencers. In deze samenwerking hielden Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &Suus en Souraya Hassan van Binti Home juist de touwtjes in handen. “Zonder ons te bemoeien met de inhoudelijke collecties die de bloggers wilden maken, faciliteerden we het gehele productieproces”, legt concept- en creatiespecialist Mariska Wijnands uit.

De drie bloggers bereiken dagelijks honderdduizenden volgers en wilden met hun merken graag een volgende stap maken, zonder concessies te doen aan hun opgebouwde reputatie. De samenwerking biedt Kwantum volgens Wijnands de kans om hun achterban te bereiken. “De creatief ondernemer aan de andere kant, krijgt de mogelijkheid haar merk op te schalen, met behoud van haar eigen kracht.”

De collecties bestaan uit verschillende artikelen, waaronder servies, behang, bijzettafels en vloerkleden. Het nieuwe interieurmerk Wown! ligt over een maand in de ruim honderd winkels van Kwantum in Nederland en België.

RetailTrends