Van Bommel: 'We willen de retail ernaast zetten'

Van Bommel: 'We willen de retail ernaast zetten'

De missie van de negende generatie Van Bommel is om het schoenenbedrijf van een retailtak te voorzien. “We willen de essentie van het bedrijf behouden, maar het wel mooier maken”, zegt algemeen directeur Reynier van Bommel tegenover FashionUnited.

Van Bommel is volgens de topman van origine alleen een schoenenfabriek. Zijn vader Frans van Bommel heeft daarnaast een groothandelsbedrijf opgezet, dat groter is geworden dan de fabriek. “Als negende generatie willen we de retail ernaast zetten”, stelt hij.

Van Bommel heeft op dit moment negen fysieke winkels. Daar komen dit jaar nog een of twee winkels in Duitsland bij. Daarnaast worden er online schoenen verkocht in Nederland, België en Duitsland.

De schoenmaker liet eind vorig jaar al weten geen plek in eigen land te zien, waar nog niet genoeg schoenen worden verkocht. Als Van Bommel bijvoorbeeld een winkel in Rotterdam zou openen, gaan zijn groothandelsklanten ‘simpelweg minder schoenen verkopen’. “Het is essentieel voor het overleven van een merk dat iedereen in de keten zijn boterham kan verdienen”, aldus Reynier van Bommel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!