De naam Virgin is verbonden aan talloze bedrijven, waaronder een Brits reisbureau. Dat bureau heeft onlangs zijn eerste vestiging geopend in Wales, waar bezoekers alvast in virtual reality een vlucht kunnen beleven.
De zogenoemde v-room van Virgin Holidays moet de bezoekers direct in de vakantiestemming brengen. Daarom zijn er comfortabele loungeruimtes, een champagne- en koffiebar, hangplek voor kinderen en geanimeerde content van verschillende bestemmingen. Speciaal voor de virtuele ervaring staan er twee achtbaanstoelen in de winkel. Eenmaal ‘aan boord’ kun je er onder meer in virtual reality over de heuvels van het Britse platteland vliegen, een Afrikaanse safari beleven, duiken in het Carabische gebied en een bezoekje aan Las Vegas brengen.
Het reisbureau is verder voorzien van een nagemaakte cabine van de Virgin Atlantic, een luchtvaartmaatschappij uit de koker van Richard Bransons Virgin Group. Daar kunnen bezoekers de ‘premium economy’ en ‘upper class’-stoelen uitproberen, voordat ze hun tickets kopen.
Voor het ontwerp is gebruik gemaakt van ‘kalme, geruststellende en premium’ materialen, waarbij zachte tinten worden gecombineerd met roségoud en metallic. Daardoor heeft de winkel meer weg van een hotellobby dan een reisbureau.
Het design is afkomstig van YourStudio, dat de afgelopen jaren meer winkels voor Virgin Holidays heeft ontwikkeld. De winkel in Cardiff is ‘de meest ervaringsgerichte winkel tot nu toe’ en zou de beste verkoopcijfers van alle reisbureaus laten zien. Zo werden er de meeste vakanties in één dag geboekt en ligt de NPS-score op een 9. De omzet ligt 28 procent hoger dan vooraf geraamd.
Reacties 0