G-Star neemt Zweedse winkels in eigen handen

G-Star Raw neemt zijn Zweedse franchisepartner Global Retail Sweden over. Het in eigendom nemen van zijn winkels in het land is volgens het Nederlandse modemerk essentieel om in te spelen op het ‘voortdurend veranderende landschap’.

G-Star opende in 2008 zijn eerste brandstore in Zweden en heeft er inmiddels zeventien winkels in franchise. De Zweedse markt is sterk in belang toegenomen sinds de opening van de eerste winkels, zegt general manager Mary Doumtsi van de Scandinavische tak. “We willen de focus op onze loyale klanten versterken en de best mogelijke ervaring bieden.”

Nadat de deal is afgerond, worden de G-Star-winkels in Zweden geleid door een lokaal team vanuit Stockholm. Het van oorsprong Amsterdamse label heeft inmiddels 6500 verkooppunten in 63 landen wereldwijd. 350 daarvan zijn monobrandstores.

Reacties 1


Rudy Bos 2 mrt, 11:24

Tussen de regels door lezend betekend dit dat het 10 jarige (master)franchisecontract afloopt en G-STAR deze niet verlengd. Hieruit blijkt maar weer eens dat een franchiseovereenkomst vaak eenrichtings verkeer is van de franchisegever. Deze winkels zijn zonder franchisecontract niet aan een derde te verkopen en daardoor niets waard. De reden van overname die hier opgevoerd wordt slaat werkelijk nergens op, deze kan ook uitgevoerd worden indien de samenwerking wordt voortgezet. Typisch gevalletje van risicospreiding door de franchisegever bij het openbreken van een nieuwe markt...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!