Takeaway.com nog dieper in het rood

Takeaway.com nog dieper in het rood

Takeaway.com heeft vorig jaar een verlies van ruim 42 miljoen euro geleden. Dat is 36 procent meer dan in 2016, toen het etenbestelplatform 31 miljoen in het rood stond.

De omzet van Takeaway.com groeide met de helft tot 166 miljoen euro. De maaltijddienst is volgens ceo Jitse Groen met afstand de grootste partij in zijn belangrijkste markten. “Die positie is essentieel om richting winstgevendheid te groeien.” De ebitda verbeterde al licht in de tweede helft van het jaar, van 15,5 miljoen naar 12,1 miljoen euro negatief. Groen verwacht dit jaar een verdere verbetering te zien.

Thuisbezorgd.nl is in Nederland goed voor ruim 74 miljoen euro, een groei van 35 procent. In Duitsland groeide de maaltijdenbestelsite met 57 procent naar bijna 58 miljoen euro. De overige markten waren samen goed voor 34 miljoen euro omzet, een groei van 74 procent. In totaal zijn bijna 33 duizend restaurants nu bij Takeaway.com aangesloten, zo’n vierduizend meer dan een jaar eerder.

Takeaway.com heeft vorig jaar opnieuw zwaar geïnvesteerd in marketing, maar ook in zijn eigen bezorgservice Scoober. Die was goed voor 1,4 procent van alle bestellingen, tegenover 0,5 procent een jaar eerder. De etenbestelsite zegt in zijn toelichting in zijn algemeenheid niet te geloven dat bezorgdiensten voor restaurants winst kunnen maken. Takeaway.com verdient dan ook niks aan Scoober, zegt Groen tegenover Het Financieele Dagblad. “Het past nu eenmaal binnen ons totaalaanbod en de consument wil toch graag bestellen bij restaurants zonder eigen bezorgservice.”


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!