De winst van Zalando kwam over 2017 uit op 101,6 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers, die de Duitse modeverkoper donderdag heeft gepubliceerd. Een jaar eerder stond er nog een winst van 120,5 miljoen euro op de streep.
Zalando maakte in januari al bekend dat de omzet is uitgekomen op 4,5 miljard euro, wat een groei van 23,4 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij liet de etailer ook weten dat de winst wat lager zou uitvallen. Hoewel er relatief minder geld is besteed aan marketing, liepen de fulfilmentkosten juist op.
Ook werd er flink meer geld gestoken in onder meer de uitbreiding van de capaciteit en de klantervaring. De investeringen kwamen in 2017 uit op 243,9 miljoen euro, tegenover 181,7 miljoen euro een jaar eerder. Dit jaar loopt dat bedrag naar verwachting op tot 350 miljoen euro.
De omzet moet dit jaar opnieuw met twintig tot 25 procent toenemen. De target voor het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) ligt op 220 tot 270 miljoen euro, waar dat in 2017 op 215,1 miljoen euro lag.
Zalando laat verder weten uit te breiden met nieuwe merken als Swarovski en Massimo Dutti, terwijl eind deze maand wordt begonnen met de verkoop van beautyartikelen. Ook komen er twee nieuwe markten in Europa bij. De modeverkoper is nu actief in vijftien Europese landen.
Reacties 0