BookSpot wil groeien via overnames

BookSpot wil groeien via overnames

BookSpot wil zowel on- als offline de boekenautoriteit van Nederland en Vlaanderen worden. “Overnames van en samenwerking met andere partijen om dit te realiseren liggen in het verschiet”, zegt ceo Boudewijn Poelmann van moederbedrijf Novamedia.

BookSpot is sinds deze week de nieuwe naam van ECI, dat met reputatieproblemen kampte. Er is volgens Poelmann regelmatig onderzoek gedaan naar de reputatieverbetering, maar die ging te langzaam. “ECI wordt nog veelvuldig geassocieerd met hoe het vroeger was”, stelt hij. Onder de nieuwe naam wil hij uitgroeien tot boekenplatform met meer nadruk op inspiratie en advies. BookSpot hoopt lezen ‘zo aantrekkelijk mogelijk’ te maken.

BookSpot wil onder meer uitbreiden van de huidige honderdduizend naar driehonderdduizend leden. De webwinkel start met de verkoop van alleen Nederlandstalige boeken, maar voegt later ook Engelstalige toe. Eind vorig jaar werd al het social boekenplatform Bookspotters.nl gelanceerd, waar uitgevers, schrijvers en klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan. Verder denkt de boekenverkoper aan het openen van shop-in-shops.

Lees op RetailTrends meer over de grote veranderingen waar de boekenretail mee te maken heeft.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!