Zo houd je kinderen zoet in het winkelcentrum

Zo houd je kinderen zoet in het winkelcentrum

Het verkopen van speelgoed is geen vanzelfsprekendheid meer. Steeds meer retailers en merken proberen de fysieke locaties een nieuwe impuls te geven door het toevoegen van beleving. Denk aan het nieuwe winkelconcept van Intertoys of het Lego House in Denemarken. In de Zuid-Koreaanse stad Goyang wordt de beleving voor kinderen naar een nieuw niveau getild.

Afgelopen zomer opende winkelcentrum Starfield zijn deuren in Goyang, een voorstad van Seoul. Bezoekers vinden er onder meer winkels als Zara en H&M, restaurants, sportfaciliteiten, een bioscoop en ander entertainment. De grootste attractie – voor kinderen althans – is afkomstig van Toy Kingdom: een speelgoedparadijs inclusief winkel.

Toy Kingdom is een speelgoedketen uit de Filipijnen en noemt zich de grootste van de Aziatisch-Pacifische regio. Er zijn ruim twintig grote vestigingen en circa honderd shop-in-shops binnen vestigingen van SM, het zusterbedrijf met onder meer warenhuizen en supermarkten. Voor het eerste speelgoedparadijs in Goyang zijn de handen ineengeslagen met Emart, eigenaar van het winkelcentrum en tevens een van de grootste retailers van Zuid-Korea.

Op zo’n 3500 vierkante meter vinden kinderen in het speelpark onder meer zes verschillende activiteiten, met elk een eigen ontwerp. Als ze eenmaal de toegangspoort zijn gepasseerd, worden kinderen van alle kanten aangemoedigd om te spelen. Zo zijn er plekken waar kleine workshops worden gehouden en kunnen ze aan de slag met een ogenschijnlijk oneindige voorraad speelgoed. 

In het speelpark is ook een Little Market van Toy Kingdom te vinden, waar eten en drinken wordt verkocht. Aan het einde van hun reis komen de kinderen uit in de reguliere vestiging van de speelgoedketen. Die stond in het eerste weekend na opening in de top drie van best presterende winkels uit het winkelcentrum. Ook het speelgoedparadijs is populair: in de eerste vier maanden is Toy Kingdom Play door 85.000 ouders en hun kinderen bezocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in