Dit is het nieuwe prototype van Abercrombie & Fitch

Dit is het nieuwe prototype van Abercrombie & Fitch

Geen schaars geklede mannen, harde muziek of sterke parfumlucht: Abercrombie & Fitch gooit het over een andere boeg. Vorig jaar introduceerde de Amerikaanse modeketen een nieuw winkelconcept, dat nu zijn debuut in het buitenland heeft gemaakt. In Hongkong kun je kennismaken met het nieuwe Abercrombie & Fitch.

De winkel van Abercrombie bevindt zich in winkelcentrum Harbour City, waar de retailer de beschikking heeft over dik zeshonderd vierkante meter. De nieuwe vestiging is sinds december geopend en betekent de terugkeer van Abercrombie & Fitch in Hongkong. Het filiaal geldt als prototype voor de rest van de Aziatische markt. Eerder werd het nieuwe format al geïntroduceerd in verschillende Amerikaanse staten, waarbij het startschot in Columbus, Ohio werd gegeven.

Het was voor het eerst in ruim vijftien jaar dat de Amerikaanse retailer met een nieuw winkelconcept kwam. De veranderingen die de afgelopen jaren zijn doorgevoerd bij het merk moeten daar tot uiting komen. Merkpresident Stacia Anderson noemde het concept bij de introductie ‘warm, uitnodigend en open’. 

De winkel beschikt over shop-in-shops, voor de parfums van het merk en de seizoensgebonden capsulecollectie. Ook is er een speciale ruimte aan denim gewijd, zijn er innovatieve paskamers, kunnen klanten hun nieuwe look tijdens het passen delen met vrienden en hun telefoon opladen in een 'private suite'.  Verder helpen medewerkers met het plaatsen en afhalen van online bestellingen en zijn de kassa’s verspreid door de winkel om het betaalproces te versnellen.

De winkel in Hongkong is gebouwd door ISG, dat ook de integratie van omnichannel technologie op zich nam en dimbare ledverlichting plaatste. Een andere opvallende installatie is het logo van Abercrombie & Fitch in de façade, dat ontwerpen en gefabriceerd is in de Verenigde Staten. 

Reacties 1


Rudy Bos 12 mrt, 10:54

Middelmatig... Niet echt vernieuwend...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in