De rijdende pakkenverkoper Suittruck noemt het uitbreiden van het aantal trucks zijn belangrijkste prioriteit. De formule heeft bovendien al plannen voor uitbreiding naar het buitenland klaarliggen, zegt oprichter Rutger Vlaming in het maartnummer van RetailTrends.
Suittruck is momenteel al actief in Amsterdam, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Zwolle, Utrecht en Groningen. Vlaming wil nog vier trucks in eigen beheer toevoegen en daarna in zee gaan met franchisers. De wagens moeten dan eerst ‘geperfectioneerd’ worden, zegt hij. “Waar we redelijk kaal begonnen, heeft de truck nu al een meer uitnodigende, warme look.” Na de groei in eigen land hoopt de oprichter snel naar het buitenland te gaan. Het merkrecht in Europa en de Verenigde Staten is al vastgelegd.
Suittruck komt langs bij consumenten thuis of op kantoor, waar bij de eerste afspraken de maten worden opgemeten. Enkele weken later komt de wagen terug voor een doorpassessie, waarna de klant het pak direct kan meenemen als het past. Inmiddels zijn ook schoenen, stropdassen, manchetknopen, sokken en overjassen aan het aanbod toegevoegd.
Suittruck heeft naar eigen zeggen geen directe concurrenten. Zo richten Suitsupply en Oger zich volgens Vlaming op een ander deel van de markt. “En als de markt als geheel groeit, hoef je geen last van elkaar te hebben.”
Vlaming gaat in RetailTrends uitgebreid in op het rijdende pakkenconcept van Suittruck. Klik hier om het maartnummer digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier.
Reacties 0