RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Met méér autobezoekers méér winkelomzet: de feiten over het effect van gratis parkeren
Parkeren. Het is volgens Hans van Tellingen, Jeroen Verwaaijen en Milan Caspers een van de meest beladen onderwerpen in de retail. Dat bleek al in augustus 2014, toen ze een artikel publiceerden over de relatie tussen winkelbezoek en parkeren. Een vervolgartikel met de meest recente data over parkeren en de relatie met de winkelomzet.
Wat nu Jumbo ook Emté heeft gekocht?
De kogel is door de kerk. Na Super de Boer, C1000 en La Place is nu Emté aan de beurt. Jumbo neemt, samen met Coop, de kwakkelende supermarktketen over van Sligro Food Group. Wat zijn de gevolgen van deze deal?
De hemelbestorming van Coolblue in acht cijfers
Coolblue kijkt terug op het ‘aller-allermooiste jaar ooit’, jubelt Pieter Zwart bij de bekendmaking van de jaarcijfers. Zijn vreugde is voor te stellen: omzet, winst en klanttevredenheid gingen allemaal omhoog, zo blijkt uit de stortvloed aan cijfers die de elektronicaverkoper bekendgemaakt heeft. We hebben er acht opvallende uitgepikt.
Dit is het nieuwe prototype van Abercrombie & Fitch
Geen schaars geklede mannen, harde muziek of sterke parfumlucht: Abercrombie & Fitch gooit het over een andere boeg. Vorig jaar introduceerde de Amerikaanse modeketen een nieuw winkelconcept, dat nu zijn debuut in het buitenland heeft gemaakt. In Hongkong kun je kennismaken met het nieuwe Abercrombie & Fitch.
Dit zijn vijf changemakers van eigen bodem
Zeventig procent van de consumenten verwacht dat retailmerken zich bezighouden met milieu-impact en sociale doelen, blijkt uit internationaal onderzoek van Havas Media Group. En Unilever constateerde dat merken met purpose harder groeien dan merken zonder. Vijf Nederlandse merken die het verschil maken.
Reacties 0