Marketingman van IKEA naar 'tegenvallende' Accell Group

Jeroen Hubert is deze maand begonnen als chief commercial officer van Accell Group. Hij is overgekomen van IKEA, waar hij onder meer country marketing manager voor Nederland was. Zijn laatste functie bij de Zweedse retailer was global marketing communications manager.

Hubert werkte eerder onder meer als marketingmanager van Wehkamp en deed verder ervaring op bij PepsiCo en FrieslandCampina. Bij Accell Group wordt hij verantwoordelijk voor marketing, innovatie, e-commerce en de experience centers.

Accell Group opende anderhalf jaar terug De Fietser in Ede, een fiets experience center van negenduizend vierkante meter. De eigenaar van merken als Batavus, Sparta en Koga wil meer van die experience centers openen, maar dan in samenwerking met dealers. “De retailfunctie blijft liggen bij onze dealers”, aldus topman Ton Anbeek tegenover Tweewieler.

De fietsfabrikant maakte vorige week de jaarcijfers over 2017 bekend. Daaruit blijkt dat de omzet met 1,9 procent is toegenomen tot 1,1 miljard euro, maar de winst terugliep van 32,3 naar 10,5 miljoen euro. Vooral in Noord-Amerika is volgens Anbeek sprake van 'tegenvallende prestaties'. De strategie voor de komende vier jaar is aangescherpt, waarbij 2018 geldt als ‘een belangrijk transitiejaar’.

Accell Group wil in 2022 uitkomen op een omzet van zo’n anderhalf miljard euro. Het bedrijf neemt binnenkort afscheid van cfo Hielke Sybesma en coo Jeroen Snijders Blok, die allebei op eigen initiatief vertrekken.

RetailTrends