Mud Jeans heeft een investeerder nodig om substantieel verder te groeien. “We zijn in gesprek met partijen maar we zijn best wel eigenwijs, dus dit zal niet zo snel gaan”, zegt oprichter Bert van Son tegenover RTL Z.
Bij de keuze voor een investeerder noemt hij het belangrijk dat die ook hecht aan 'social return on investment'. Van Son zegt wel eens gefrustreerd te raken bij het zien wat grote bedrijven als Diesel en Levi’s kunnen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van klantgegevens. “ Wij hebben daar de financiële middelen niet voor, daar lopen we wel eens op stuk.”
Mud Jeans wordt wellicht ooit onderdeel van een groot concern, zegt Van Son. Dat hoeft volgens hem de sociale missie van het jeanslabel niet te belemmeren. “Ben & Jerry’s kan ook binnen Unilever blijven doorgaan met hun idealistische manier van ijs maken”, noemt hij als voorbeeld.
Mud Jeans heeft vorig jaar voor het eerst een bescheiden winst gemaakt. Verder is de omzet de afgelopen drie jaar steeds verdubbeld en rekent van Son dit jaar op anderhalf miljoen euro.
Changemakers in Retail op 15 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.
Reacties 0