Bestedingen aan kleding flink in de lift

Bestedingen aan kleding flink in de lift

Consumenten hebben in januari ruim vijf procent meer uitgegeven aan duurzame goederen zoals kleding en woninginrichtingsartikelen. Daarmee overstijgt die categorie ruim de totale consumptiegroei, die slechts 0,7 procent bedroeg, meldt het CBS.

Het is voor het eerst sinds april 2016 dat de groei van de consumptie minder dan één procent bedraagt, wat vooral komt door een lager gasverbruik. Aan voedings- en genotmiddelen gaven consumenten 0,3 procent meer uit en aan diensten, zoals een bezoek aan kapper of restaurant, 1,8 procent meer.

De omstandigheden consumptie zijn in maart iets gunstiger dan in januari. Dit komt volgens het statistiekbureau vooral doordat ondernemers in de industrie positiever oordelen over de toekomstige werkgelegenheid.

Het consumentenvertrouwen is deze maand een fractie toegenomen tot een waarde van 24, meldt het CBS verder. Consumenten oordelen positiever over het economisch klimaat, terwijl de koopbereidheid niet is veranderd. Het consumentenvertrouwen schommelt al een jaar tussen de 23 en 26.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!