Benetton wil gas geven op de groei van zijn winkelbestand. Een belangrijke mijlpaal is de flagshipstore van United Colors of Benetton die deze week zijn deuren opende aan Oxford Street in Londen. Met technologische snufjes en een heus 'knitweartheater' biedt de Italiaanse modespeler naar eigen zeggen een 'ultieme merkervaring die verder gaat dan het traditionele idee van een winkel'.
De winkel is gevestigd aan de oostkant van Oxford Street en maakt daar deel uit van een zich snel ontwikkelend gebied, dat een middelpunt en commercieel centrum van de stad moet worden. Buiten nodigt een gebogen gevel voorbijgangers uit om binnen te komen. Terwijl de twaalf meter hoge bogen herinneren aan klassieke architectuur, laat de ledinstallatie interactieve content zien waarbij gespeeld wordt met kleurstructuren, foto's en illustraties.
De vijftienhonderd vierkante meter grote winkel is volledig ontworpen door de in-house designafdeling van Benetton en ingericht met natuurlijke materialen zoals hout, ijzer en steen. In het 'knitweartheater' is personeel aanwezig is om Benettons uitgebreide collectie knitwear te presenteren. Verder is er een loungeruimte waar klanten kunnen ontspannen met het lezen van een boek of designmagazines. Ook kunnen ze er via aanraakschermen de gehele collectie en content van het merk bekijken. De winkel telt drie verdiepingen die door een lusvormige trap met elkaar worden verbonden. Op de verschillende afdelingen verspreid vinden klanten een reeks betaalstations, die de traditionele kassa's vervangen.
Het nieuwe vlaggenschip betekent in totaal de zestiende Benetton-winkel in het Verenigd Koninkrijk, terwijl dat er wereldwijd vijfduizend zijn. Het modelabel heeft dan ook plannen zijn activiteiten in het land uit te breiden.
Reacties 0