C&A online naar nieuwe markten

C&A online naar nieuwe markten

C&A heeft een Engelstalige webshop gelanceerd in elf Europese landen. Dankzij de internationale webshop kan de modeketen ook kleding verkopen in landen waar geen winkels van C&A te vinden zijn.

De nieuwe webshop is geïntroduceerd in Kroatië, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië en Hongarije, waar C&A al winkels heeft. Dat geldt niet voor Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden, waar ook wordt bezorgd. “We weten dat veel mensen uit deze landen het jammer vinden dat ze onze mode niet online kunnen bestellen”, aldus e-commercedirecteur Andreas Hammer.

C&A beschouwt de extra online shop als ‘volgende grote stap’ in de uitbreiding van de online activiteiten. Het is een gestandaardiseerd Engels platform, die volgens Hammer de naam ‘EU shop’ draagt. “Het maakt niet uit uit welk land de klant komt, het aanbod en de prijzen zijn volledig identiek.” Alle prijzen zijn in euro’s, ook als het land een andere valuta heeft.

C&A is al langer in negen landen actief met een webwinkel in de nationale taal. Daar kunnen consumenten online kleding in hun eigen taal blijven bestellen. 

Topman Alain Caparros maakte onlangs bekend dat de like-for-like omzet van C&A vorig jaar is opgelopen en dat er winst is gemaakt. “We zijn bezig terrein terug te winnen”, aldus de ceo.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends