Hornbach heeft zijn omzet in Nederland voor het derde jaar op rij met dubbele cijfers zien toenemen. Hoe hoog de omzet is, vertelt algemeen directeur Evert de Goede niet. Wel zegt hij 'erg tevreden' te zijn over de omzetontwikkeling. “Als Hornbach Nederland hebben we een substantieel aandeel geleverd in de concerngroei.”
Hornbach maakte eerder deze week al bekend dat de totale omzet in het afgelopen boekjaar, dat tot eind februari liep, met ruim vijf procent was opgelopen tot 4,14 miljard euro. Buiten thuismarkt Duitsland werd een groei van negen procent geboekt, mede dankzij de enige winkelopening in Den Haag. Hornbach telt inmiddels veertien winkels in Nederland.
De Duitse keten groeit in ons land zowel offline als online hard, stelt De Goede. “De webshop ontwikkelt zich in een razend tempo.” De retailer opende begin deze maand een bouwmarkt in Zwolle en heeft nog openingen in Apeldoorn, Duiven, Enschede en Nijmegen op de planning staan.
Reacties 0