De week in vijf opvallende winkelopeningen

De week in vijf opvallende winkelopeningen

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende winkelopeningen.

Starbucks

Winkelopeningen van Starbucks zijn bijna altijd bijzonder. Elke vestiging wordt door de designers van de koffieketen ‘een eigenheid meegegeven’. De opening in Japan afgelopen maandag is daar bij uitstek een voorbeeld van. Wie na een ritje van dertig minuten met de trein uit Tokio in Kawagoe uitkomt, kan daar koffie drinken in Starbucks-restaurant met historisch tintje.

Lees verder bij SoraNews24: http://bit.ly/2DP5OEt.

Superdrug

De Britse Kruidvat gaat op de veganistische tour. In de bekende Londense containermall Boxpark heeft Superdrug ‘The Little Vegan Pop-Up Shop’ geopend. Het dochterbedrijf van A.S. Watson haakt zo handig in op de populariteit van veganistische producten. Superdrug heeft er bijna duizend van het eigen merk.

Lees verder bij Metro: http://bit.ly/2IJOHaZ.

Mr. Bricolage

Stadswinkels zijn hot, zeker onder bouwmarkten. Praxis is bijvoorbeeld in rap tempo Praxis City aan het uitrollen en ook Gamma ziet er brood in. Maar hun plannen vallen in het niet bij die van Mr. Bricolage. De Franse retailer wil de komende tien jaar liefst duizend stadswinkels openen, te beginnen in Orléans.

Lees verder bij LSA: http://bit.ly/2IJBsXA.

Spar

Spar beschikt wereldwijd over duizenden supermarkten en gemakswinkels. In China groeit de Nederlandse keten vooral dankzij die laatste categorie winkels. Zeker nu ook het nieuwste concept door zijn Chinese partners is geïntroduceerd.

Lees verder bij Spar: http://bit.ly/2uamBlM.

K·B Toys
Toys’R’Us dreigt uit de winkelstraat te verdwijnen. De bekende speelgoedketen verkeert in eigen land in staat van faillissement. Maar speelgoedleveranciers hoeven niet te treuren, want K·B Toys (Kay Bee Toys) komt met een reddingsboei. De voormalige speelgoedketen, met op het hoogtepunt meer dan 1300 winkels in alle vijftig Amerikaanse staten, wil de sector redden met een comeback.

Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/2ILQGv7.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!