De Bijenkorf gaat onverstoorbaar verder met het vernieuwen van zijn winkels. Na onder meer de cosmetica-afdelingen van zijn winkels in Utrecht en Rotterdam, is het nu de beurt aan het warenhuis in Maastricht. Vooral de damesschoenenafdeling heeft een flinke upgrade gekregen.
De afdeling damesschoenen is in de Limburgse hoofdstad vergroot van 166 naar 770 vierkante meter. Nieuwe merken die daar zijn toegevoegd zijn onder meer LK Bennett en Dune. Daarnaast is ook de afdeling lederwaren vernieuwd en met 340 vierkante meter ruim twee keer zo groot geworden.
De afdeling modeaccessoires is ook uitgebreid, van tachtig naar honderd vierkante meter. Daarnaast is er een nieuwe cadeau-afdeling toegevoegd. Verder is er een hele reeks nieuwe merken toegevoegd, zoals Daily Paper, Filling Pieces, Isabel Marant en Kenzo.
De winkel in Maastricht viert dit jaar zijn vijftiende verjaardag, en is daarmee de jongste vestiging van de Bijenkorf. Bovendien is het na de sluitingsronde van enkele jaren terug, samen met Eindhoven, de enige overgebleven buiten de Randstad. Om de vernieuwde winkel te vieren heeft de Bijenkorf onder meer de handen ineengeslagen met Harper's Bazaar. De Maastrichtse hoofdredacteur Cécile Narinx van de Nederlandse poot van het modemagazine organiseerde een speciale winactie. Wie zich 'Maastrichts' opdofte maakte kans op een shoptegoed en een VIP-brunch in de winkel.
Mike Mallee 27 mrt, 12:10