Starbucks steekt tien miljoen dollar in het vinden van een duurzame koffiebeker. De Amerikaanse keten wil over drie jaar een volledig recyclebare en composteerbare cup op de markt brengen.
Wereldwijd worden jaarlijks zo’n zeshonderd miljoen papieren en plastic bekers uitgegeven, waarvan Starbucks naar eigen zeggen zo’n een procent voor zijn rekening neemt. “Niemand is tevreden met de kleine stappen die de industrie tot nu toe heeft geboekt. Het gaat gewoon niet snel genoeg”, reageert vice president sustainability Colleen Chapman.
Starbucks reserveert de tien miljoen dollar voor een samenwerking met Closed Loop Foundation. Er komt een ‘NextGen Cup Challenge’, waarbij goede ideeën voor duurzame oplossingen beloond worden. De zoektocht naar een recyclebare koffiebeker is openbaar, zodat straks mogelijk ook andere bedrijven de technologie kunnen gebruiken.
Changemakers in Retail op 15 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.
Reacties 0