Reclame van huiskamer naar winkelvloer

Televisiereclame wordt steeds slechter bekeken. Uit onderzoek blijkt dat slechts één op de vijf spotjes nog aandacht krijgt in de huiskamer. Adverteerders lijken een oplossing te hebben gevonden met narrowcasting.

“Je ziet dat televisiereclame in de huiskamer veel irritatie opwekr. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de commerciële onderbrekingen rond voetbaluitzendingen van Talpa. Daar komt bij dat een groeiend aantal televisiekijkers in staat is reclamespots te ontwijken door een dvd-recorder met harde schijf aan te schaffen”, vertelt directeur Remco van der Sluis van jet reclamebureau Du Bois Ording. Van der Sluis verwacht dat adverteerders binnen drie jaar een kwart van de circa 700 miljoen euro televisiereclamebudget besteed gaat worden op de winkelvloer en op plekken war mensen moeten wachten. Daarbij haalt hij het succes van Wal-Mart aan. De Amerikaanse retailer heeft in alle vestigingen televisieschermen hangen. Daardoor is de zender inmiddels uitgegroeid tot de op twee na best bekeken zender in de VS.

In Nederland komt narrowcasting langzaam op gang. De V&D heeft inmiddels grote schermen hangen, Albert Heijn is bezig met een pilot en de NS is recent gestart met televisie-uitzendingen in de trein.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!