Reclame van huiskamer naar winkelvloer
Gepubliceerd op 28 december 2005 om 00:00
“Je ziet dat televisiereclame in de huiskamer veel irritatie opwekr. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de commerciële onderbrekingen rond voetbaluitzendingen van Talpa. Daar komt bij dat een groeiend aantal televisiekijkers in staat is reclamespots te ontwijken door een dvd-recorder met harde schijf aan te schaffen”, vertelt directeur Remco van der Sluis van jet reclamebureau Du Bois Ording. Van der Sluis verwacht dat adverteerders binnen drie jaar een kwart van de circa 700 miljoen euro televisiereclamebudget besteed gaat worden op de winkelvloer en op plekken war mensen moeten wachten. Daarbij haalt hij het succes van Wal-Mart aan. De Amerikaanse retailer heeft in alle vestigingen televisieschermen hangen. Daardoor is de zender inmiddels uitgegroeid tot de op twee na best bekeken zender in de VS.
In Nederland komt narrowcasting langzaam op gang. De V&D heeft inmiddels grote schermen hangen, Albert Heijn is bezig met een pilot en de NS is recent gestart met televisie-uitzendingen in de trein.
Reacties 0