Ophef om flyer tegen Suitsupply-campagne

Ophef om flyer tegen Suitsupply-campagne

Het Reformatorisch Dagblad heeft veertigduizend flyers tegen de reclamecampagne van Suitsupply verspreid. De flyers zijn afkomstig van de stichting Civitas Christiana, die protesteert tegen de zoenende mannen in de reclames van de Nederlandse modeketen.

Civitas Christiana heeft de actiegroep Gezin in Gevaar in het leven geroepen, die oproept een petitie te tekenen tegen ‘deze zedeloze taferelen’. De kledingfabrikant zou seksuele reclames maken. ‘Eerst sadistische onderwerping van vrouwen, nu zoenende mannen in erotische pose’, aldus de actiegroep op zijn website.

Het Reformatorisch Dagblad wordt onder meer via social media bekritiseerd voor het verspreiden van de flyer. De krant betreurt de ophef die is ontstaan, maar zag geen aanleiding om de pamfletten te weigeren. Commercieel manager Cees Hovius benadrukt dat de krant geen verantwoordelijkheid neemt of heeft over de inhoud van de advertentie. “Als we een flyer bij de krant voegen met reclame voor bijvoorbeeld meubels dan zijn wij ook niet verantwoordelijk voor die producten.”

Suitsupply lanceerde zijn campagne met onder meer zoenende mannen begin dit jaar. Sindsdien zijn tientallen abri’s met posters ingegooid en verloor de keten veel volgers op social media. Ook kwamen er volgens topman Fokke de Jong honderden klachten en verwensingen per mail binnen. Suitsupply zou ook veel positieve reactie ontvangen hebben. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends