Amsterdams horeca-, museum- en winkelpersoneel moet leren klantvriendelijker te zijn. Een speciale hospitality workshop zou daar uitermate geschikt voor zijn. Dat staat in het actieplan van de Amsterdamse Alliantie, een samenwerkingsverband van de horeca, de toeristenindustrie en culturele instellingen. Zo wil de alliantie zich gaan inspannen om Amsterdam vriendelijker te krijgen voor gasten. De plannen staan in het Deltaplan Gastvrijheid. “Door gastvrijheid kunnen veel meer toeristen, evenementen en congressen worden binnengehaald, wat weer extra geld in het laatje brengt”, aldus MKB-bestuurder Ferry Houtman. Zo vindt het mkb dat stadswachten en politiemensen in opgepoetst uniform en met naamplaatje meer moeten gaan fungeren als dienstverleners. Ook willen ze de internationale uitstraling van Amsterdam benadrukken door meer aandacht te besteden aan tweetaligheid.
Cursus beleefdheid personeel in hoofdstad
Gepubliceerd op 28 december 2005 om 00:00
Reacties 0