De webwinkel van Dille & Kamille is vorig jaar qua omzet doorgegroeid tot ‘de grootste vestiging’ van de retailer. Ook is er voor het eerst winst geboekt, zei marketing- en e-commercemanager Arnout Baas op het event Emerce Retail.
Dille & Kamille zag zijn online omzet in 2017 met 26 procent oplopen naar 2,5 miljoen euro. De webshop is nu beschikbaar in het Nederlands, Duits en Frans en wordt binnenkort ‘geheel geautomatiseerd’ vertaald naar het Engels, Spaans en Italiaans. Ook is de winkelketen van plan om click & collect als besteloptie toe te voegen.
Dille & Kamille gaat verder van start met een web-only assortiment, waarbij de focus op grotere producten als tuinmeubelen ligt. Een uitbreiding via bol.com, zit er volgens Baas juist niet in. Hoewel algemeen directeur Hans Geels vorig jaar in RetailTrends nog zei dat de deur voor bol.com op ‘een kleine kier’ stond, heeft Dille & Kamille ‘na lang praten’ besloten niet samen te werken. “Het past niet bij ons. Het is nog te veel bol en te weinig Dille & Kamille. Te weinig inspirerend.”
De winkelketen werkt sinds afgelopen zomer samen met Fietskoeriers.nl, voor het thuisbezorgen van online bestellingen. Consumenten zijn daar volgens Baas nog niet echt enthousiast over. “Ondanks dat bezorging per fiets de standaardoptie, even duur en qua service zelfs beter is, kiest veertig tot vijftig procent toch voor PostNL.”
Lees op RetailTrends meer over de online uitdagingen van Dille & Kamille.
Reacties 0