Waarom retail niet dood maar veranderd is

Waarom retail niet dood maar veranderd is

Door alle recente faillissementen zou je bijna vergeten dat de detailhandel juist weer in de lift zat. De ondergang van onder meer Bakker.com, Lake Side, Kijkshop en SuperTrash is voer voor doemdenkers, die het einde van de fysieke retail voorspellen. In de Verenigde Staten wordt zelfs gesproken van een retail apocalypse. Tegelijkertijd openen gekende etailers als Amazon en Coolblue in ons land juist in rap tempo fysieke vestigingen. Het bevestigt volgens analist Matthew Fassler van Goldman Sachs de potentie die e-commercespelers in fysieke winkels zien. De sleutel tot succes is volgens hem je aanpassen aan de behoeften van de moderne consument. “De retail is niet dood, maar aan het veranderen. De mate waarin fysieke winkels nieuwe technologieën en modellen omarmen, bepaalt of ze de meedogenloze verschuiving naar online overleven”, stelt Fassler. Fundera, een Amerikaanse marktplaats voor leningen voor kleine bedrijven, ondersteunt die woorden met een infographic.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in