Hoe The Sting een winkelpassage nieuw leven inblaast

Hoe The Sting een winkelpassage nieuw leven inblaast

Na jarenlang leeg te hebben gestaan, is de Brinkmannpassage in Haarlem weer in gebruik. The Sting heeft de stoute schoenen aangetrokken en vult een deel van de voormalige winkelpassage aan de Grote Markt. Donderdag was de grote opening en RetailTrends was er bij.

De Brinkmannpassage stamt uit de jaren tachtig en telde ruim veertig winkelruimtes, verdeeld over drie verdiepingen. Onder de winkels bevond zich een bioscoop, terwijl op de bovenste verdiepingen kantoren voor de gemeente en woningen te vinden waren. Een langdurig succes werd het niet: sinds begin 2012 stond het complex leeg.

Van de elfduizend vierkante meter die de Brinkmannpassage telde, neemt The Sting er liefst vierduizend voor zijn rekening. Daarmee is het een van de grootste vestigingen van de Nederlandse modeketen. Niet dé grootste: die staan in Eindhoven en Antwerpen.

The Sting heeft het pand flink onder handen genomen. Zo is midden in de winkel een groot deel van de vloer verwijderd, waarmee een statige vide is gecreëerd. Wie voor de trappen staat, herkent meteen de iconische winkel van Burberry in Londen.

De winkel in Haarlem is voorzien van het nieuwste winkelconcept, dat vorige week al in Arnhem werd geïntroduceerd. Ook daar is The Sting verhuisd naar een groot pand op een centrale locatie. Het winkelconcept is een stuk lichter dan voorheen, de muziek staat nog even hard als altijd. Wat het meest opvalt is de grote hoeveelheid ruimte, die ogenschijnlijk onbenut wordt gelaten. De pasruimte is al een winkel op zich. The Sting kiest er bewust voor om de winkel niet vol te hangen met handel, vertelt cfo Roger van Biljouw. “We beschikken over vierduizend vierkante meter, gebruiken er tweeduizend en betalen voor vijfhonderd.”

RetailTrends sprak in Haarlem uitgebreid met cfo Roger van Biljouw. Lees binnenkort meer over de strategie van The Sting en zusterformules Costes, Distrikt Nørrebro en Cotton Club.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in