Bol.com streeft Coolblue weer voorbij

Bol.com streeft Coolblue weer voorbij

Bol.com mag zich een jaar lang de beste webwinkel van Nederland noemen. De webshop won donderdagavond de overall prijs tijdens het Shopping Awards Gala.

Bol.com lost daarmee zijn vaste concurrent Coolblue af, dat de prijs vorig jaar won. De afgelopen negen edities won steeds een van beide webshops de award. De voorzitters van de verschillende vakjury’s wezen bol.com aan als winnaar, omdat de Ahold Delhaize-dochter de claim ‘De winkel van ons allemaal’ waar zou maken. De jury prijst het brede en diepe aanbod, de goede functionaliteit en de hoge klanttevredenheid. Daarnaast maakt bol.com werk van personalisatie, weet het shoppers te heractiveren en geeft blijk van ‘een intrinsieke vernieuwingsdrang’.

De jury wees de Bijenkorf aan als winnaar in de categorie fashion & lifestyle. Verder gingen vakprijzen naar Wehkamp, Coolblue, Picnic, Corendon en InShared in de categorieën home & living, consumer electronics & telecom, levensmiddelen & persoonlijke verzorging, travel & leisure en financial & personal services.

Swoop is aanvoerder van de Lightspeed Ecommerce50, de lijst met de snelst groeiende e-commerce bedrijven van Nederland. De top tien bestaat verder achtereenvolgens uit Polyestershoppen.nl, CruiseReizen.nl, MotorKledingCenter, Dekbed-Discounter.nl, GoCustomized, Werk aan de Muur, Drogist.nl, srprs.me en Beachflags.com.

Naast de vakprijzen werden ook de publieksprijzen XL uitgereikt. Coolblue won daar eveneens een de titel in de categorie elektronica. Ook bol.com viel dubbel in de prijzen, met de publieksprijs voor beste warenhuis. Alle winnaars van de publieksprijzen XL:

Computer hard- & software 123inkt.nl
Elektronica & telecom Coolblue
Eten & drinken Wijnvoordeel.nl
Financiële diensten InShared
Huis & tuin Zooplus
Mode Steps
Persoonlijke verzorging De Online Drogist
Schoenen vanHaren
Vakanties & reistickets TUI
Warenhuizen bol.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!