Topbloemen.nl ziet kansen in fysieke winkels

Topbloemen.nl ziet kansen in fysieke winkels

Topbloemen.nl overweegt een soft franchisemodel op te zetten in samenwerking met zijn aangesloten bloemisten. Daarbij sluit de etailer niet uit dat de naam van de webwinkel op de gevel komt te staan, zegt eigenaar Edwin van Arkel tegenover RetailTrends.

Topbloemen.nl is niet van plan eigen fysieke winkels te openen, benadrukt Van Arkel. “Maar we zien dat onze aangesloten bloemisten steeds meer 'Topbloemen' willen uitdragen.” Zo zijn er volgens hem al zestig bloemisten die hun auto bestickerd hebben in de huisstijl van Topbloemen.nl, wat door de webshop betaald wordt. Van Arkel overweegt dat soort uitingen verder te stimuleren door de merknaam te verhuren aan de bloemisten. “Zowel bij ons als bij bloemisten wordt daar wel over nagedacht.”

Eerder stelde de etailer zijn aangesloten bloemisten al verplicht te leveren in de verpakking van Topbloemen.nl. Mede daardoor heeft de webwinkel de marktleiderspositie van Fleurop kunnen overnemen, stelt Van Arkel. “Daardoor bereiken we zowel de besteller als de ontvanger, dat heeft veel bijgedragen aan het succes.”

Lees op RetailTrends meer over de plannen van Topbloemen.nl en het recent gelanceerde zusterplatform Toptaarten.nl.  

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends