Beste product van het jaar

Vijf deskundigen, werkzaam op het gebied van producten en technieken, hebben het beste product van het jaar 2005 gekozen. Daarbij ging de eerste plek naar het computerprogramma Google Earth. Met dit gratis online programma kan men aan de hand van satellietfoto’s de aarde bestuderen. Zo kun je inzoomen op je eigen huis of een route uitstippelen. Nummer twee was JVC Everio GZ-MC500, een fotocamera waar men ook video’s mee kan maken. SimPC werd door de deskundigen uitgeroepen als derde beste product van 2005. Het panel bestond uit: Wim Spijkers (Wannaheaves), Lucie Jellema (PlusMagazine), Wouter Pijzel (Nederlandse orde van uitvinders), Marian Lambert (Hema) en Felix Cohen (Consumentenbond).

“De trend is zoveel mogelijk functies in één product te integreren: zoals een agenda, telefoon, Tomtom en internet. Bijkomend effect is de kortere levenscyclus: elke paar maanden verschijnt er een vernieuwde versie. Daarnaast leidt het tot een simplicity-tegenstroom, met als voorbeelden de Dacia Logan en seniorenmobieltjes”, zegt Marian Lambert, inkoopdirecteur bij de Hema. Lambert koos zelf voor de Dacia Logan, een volledig uitgeklede auto, zonder poespas. De auto is van Dacia/Renault en is voor 9000 euro te koop. Daarvoor krijgt de klant een heel redelijke gezinsauto voor terug.

Daarnaast koos ze voor het nieuwe ondergoed van de Hema, de Cotton comfort. Door een technologische bewerking op nano-niveau is de stof zacht en in staat om veel meer vocht te absorberen dan normaal katoen. De bewerking zorgt voor een fris, koel en comfortabel gevoel. “We gaan het ook toepassen bij T-shirts, dameslingerie en voor babykleding”, aldus Lambert. Verder viel haar keuze op Knorr vie, het gezondheidsdrankje met in elk flesje de helft van de dagelijkse behoefte aan groente en fruit qua voedingsstoffen. “Het speelt in op de huidige gezondevoedingdstrend. Een handig en snel te gebruiken product. Ik zie het als aanvulling, niet als vervanging voor je dagelijkse voedingspatroon”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!