Uber neemt weer afscheid van bezorgdienst

Uber neemt weer afscheid van bezorgdienst

Uber stopt eind juni met zijn koeriersdienst UberRush. Dat heeft het techbedrijf laten weten in een e-mail aan zijn klanten.

UberRush werd in 2014 gelanceerd als on-demand pakketbezorgdienst, waarbij particuliere bezorgers pakjes bij winkels konden ophalen en snel op een ander adres afleveren. Begin 2016 zette Uber de dienst in om een aandeel te verwerven op het terrein van sameday-delivery, waarvoor werd samengewerkt met onder meer Nordstrom, T-Mobile en Google. De dienst blijft nog drie maanden actief in New York, San Francisco en Chicago.

UberRush werd ook ingezet voor de bezorging van maaltijden. Daarvoor worden klanten nu doorverwezen naar UberEats, dat wel in de lucht blijft. “We passen nu al veel van de lessen die we van UberRush hebben geleerd toe op onze voedselbezorgingsactiviteiten van UberEats”, laat een woordvoerder weten aan TechCrunch.

Uber stopte drie jaar terug al met zijn bezorgdienst UberEssentials. Klanten konden daarbij honderd drogisterijartikelen bestellen, die binnen een paar minuten werden bezorgd. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!