De drie nieuwe gezichten van Shoebaloo

De drie nieuwe gezichten van Shoebaloo

Na een chaotische uitverkoop, ging de winkel van Shoebaloo in de P.C. Hooftstraat afgelopen februari dicht voor een verbouwing. Twee maanden later blijkt al het wachten niet voor niets: het vroegere ruimteschip heeft plaatsgemaakt voor een ‘magische show van schoenen’.


Het oude interieur van Shoebaloo in de P.C. Hoofstraat.

Shoebaloo doet het graag een beetje anders. Samen met architectenbureau MVSA worden alle winkels – zes in totaal – van een origineel interieur voorzien. In de PC stond de winkel bekend als ‘The Spaceship’, maar de schoenenverkoper vond het na vijftien jaar wel weer eens tijd voor wat nieuws. Tijd voor ‘een mega-make-over’, zoals Shoebaloo het zelf noemt. Futuristisch is het nog steeds, maar het interieur heeft voortaan meer weg van een kameleon, omdat de wanden van kleur ‘verwisselen bij iedere stap die de...

Na een chaotische uitverkoop, ging de winkel van Shoebaloo in de P.C. Hooftstraat afgelopen februari dicht voor een verbouwing. Twee maanden later blijkt al het wachten niet voor niets: het vroegere ruimteschip heeft plaatsgemaakt voor een ‘magische show van schoenen’.


Het oude interieur van Shoebaloo in de P.C. Hoofstraat.

Shoebaloo doet het graag een beetje anders. Samen met architectenbureau MVSA worden alle winkels – zes in totaal – van een origineel interieur voorzien. In de PC stond de winkel bekend als ‘The Spaceship’, maar de schoenenverkoper vond het na vijftien jaar wel weer eens tijd voor wat nieuws. Tijd voor ‘een mega-make-over’, zoals Shoebaloo het zelf noemt. Futuristisch is het nog steeds, maar het interieur heeft voortaan meer weg van een kameleon, omdat de wanden van kleur ‘verwisselen bij iedere stap die de consument zet’.

Een kleurenspel van wit, goud en antraciet staat volgens Shoebaloo in de vernieuwde winkel centraal. Het van kleur veranderende lijnenspel moet ervoor zorgen dat de focus op de geëtaleerde schoenen ligt. Bezoekers hebben het idee dat de ruimte switcht tussen licht, donker en goud. Ook moet het afwisselende patroon van spiegelend en lichtgevend materiaal de ruimte een extra ruimtelijke dimensie geven.

Ook de entree van Shoebaloo springt in het oog. Daar is gebruikgemaakt van driekleurig natuursteen, passend bij de drie verschillende gezichten van het interieur. Het nieuwe interieur draagt de naam ‘The Magic Show of Shoes’.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!