Takeaway.com heeft in het eerste kwartaal vooral meer bestellingen verwerkt buiten Nederland en Duitsland. Terwijl de maaltijdbezorger zich in februari terugtrok uit Frankrijk, versterkte het zijn positie juist in Oost-Europa.
Takeaway.com verwerkte in totaal ruim 20,6 miljoen bestellingen in het eerste kwartaal, een groei van 31 procent ten opzichte van een jaar eerder. Nederland is met 7,6 miljoen bestellingen nog altijd de grootste markt voor de etenbestelsite, maar Duitsland komt met inmiddels 7,5 miljoen steeds dichterbij. De groei in Nederland bedroeg 23 procent, terwijl in Duitsland 32 procent meer bestellingen verwerkt werden. In de overige belangrijke markten groeide Takeaway.com met veertig procent.
Takeaway.com zette zijn Franse activiteiten in februari stop, omdat het land relatief weinig bijdroeg aan de omzet. De cijfers van de overgenomen branchegenoten BGmenu en Oliveira in Bulgarije en Roemenië zijn vanaf eind maart ook in de cijfers meegenomen. Ook in die landen wil Takeaway.com marktleider worden, wat nu al het geval is in Duitsland, Nederland, Polen, België en Oostenrijk.
Alle grote bezorgketens in Duitsland zijn inmiddels aangesloten bij het bedrijf van Jitse Groen. De topman zegt veel te verwachten van de lancering van een nieuwe versie van de ‘food tracker’, die binnenkort plaatsvindt. De update van de tool, waarmee consumenten hun bestelling kunnen volgen, zorgt volgens hem voor een ‘duidelijke verbetering van de klantervaring’.
Reacties 0