Online marktplaats Etsy besteedt weinig aandacht meer aan zijn groothandelsactiviteiten. Onder druk van aandeelhouders verlegt het platform zijn focus naar onlineverkoop, schrijft Bloomberg.
Etsy begon drie jaar geleden fabrikanten te verbinden met fysieke winkels, maar lijkt die functie inmiddels te verwaarlozen. Zo werden vragen aan de klantenservice niet meer beantwoord en werd een Instagram-account waar producten van verkopers werden gepromoot verwijderd. De nieuwe topman Josh Silverman zou zich willen richten op e-commerce, omdat daar de meeste groei te behalen valt. “Het bedrijf kiest zijn gevechten”, aldus analist Tom Forte van D.A. Davidson.
Etsy sprak enkele jaren geleden nog de ambitie uit de wholesale in de retail opnieuw uit te vinden, maar kreeg te maken met afzwakkende omzetgroei. Activistische aandeelhouders stuurden aan op het vertrek van toenmalig ceo Chad Dickerson, die vorig jaar inderdaad werd vervangen door Silverman. Sindsdien zit de omzet weer in de lift, na onder meer een reorganisatie waarbij medewerkers ontslagen en projecten afgeblazen werden.
Reacties 0