Omzet bouwmarkten loopt na lange tijd terug

Omzet bouwmarkten loopt na lange tijd terug

Winkels in doe-het-zelfartikelen en keukens hebben in februari één procent minder omgezet dan een jaar eerder. Het is voor het eerst sinds juli 2016 dat deze retailers hun omzet zien teruglopen, meldt het CBS.

De Nederlandse detailhandel als geheel boekte in februari een omzetgroei van 2,6 procent, bij een volumestijging van twee procent. Foodretail was goed voor 2,4 procent groei, terwijl de stijging bij non-foodretailers tot 0,9 procent beperkt bleef. De groei in de foodsector kwam voor rekening van de supermarkten, die 3,1 procent meer omzet boekten. De omzet van speciaalzaken liep met 2,2 procent terug.

Onder de non-foodretailers groeiden vooral winkels in meubels en woninginrichting en drogisterijen sterk, met respectievelijk 4,8 en 4,6 procent. Kledingzaken en winkels in recreatieartikelen boekten net geen twee procent omzetgroei. De omzet van elektronicawinkels liep met 6,3 procent het hardst terug, gevolgd door schoenen- en lederwarenzaken met een daling van 4,4 procent.

De onlineomzet lag in februari 17,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, meldt het statistiekbureau verder. Webwinkels zetten bijna zestien procent meer om, terwijl de webomzet multichannelspelers met bijna 21 procent groeide.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!