Rocket Internet werkt verlies bijna weg

Rocket Internet heeft 2017 afgesloten met een nettoverlies van zes miljoen euro. Een jaar eerder stond het bedrijf achter onder meer Zalando en HelloFresh nog 741,5 miljoen euro in het rood.

De gecombineerde omzet van de bedrijven die onder Rocket Internet vallen nam met 28 procent toe tot 2,64 miljard euro. De aangepaste ebitda verbeterde met vijf procentpunten en is nu nog 10,3 procent negatief. Het totale negatieve ebitda kwam uit op 44 miljoen euro. 

Foodbedrijven HelloFresh en Delivery Hero, die vorig jaar beiden een beursgang maakten, groeiden met respectievelijk 52 en zestig procent. Ook wist HelloFresh zijn negatieve ebitdamarge terug te brengen van 13,8 tot 7,7 procent. 

Rocket Internet-ceo Oliver Samwer noemt 2017 ‘een zeer succesvol jaar’. “We hebben onze belofte waargemaakt om meer waarde voor onze investeerders te creëren en de winstgevendheid te verbeteren.” Het bedrijf zegt nog altijd goed gefinancierd te zijn, met een beschikbare bruto kaspositie van 2,7 miljard euro.  
 

Reacties

In 1 jaar van 741,5 naar 6 miljoen verlies. klopt dit of is dit boekhoudkundige "goochelarij" ?

Geplaatst door Bert Ysfogel op 16 april 2018 om 15:41

In augustus krijgen we te horen dat het verlies een miljard is. Zo gaat het altijd met Zalando en Rocket Internet. De winst aan het begin van het jaar bleek een brutowinst te zijn. Die later wordt gecorrigeerd tot een gigantisch netto verlies.

Geplaatst door Hans Van Tellingen op 16 april 2018 om 16:19

Laatste nieuws

RetailTrends