Rocket Internet heeft 2017 afgesloten met een nettoverlies van zes miljoen euro. Een jaar eerder stond het bedrijf achter onder meer Zalando en HelloFresh nog 741,5 miljoen euro in het rood.
De gecombineerde omzet van de bedrijven die onder Rocket Internet vallen nam met 28 procent toe tot 2,64 miljard euro. De aangepaste ebitda verbeterde met vijf procentpunten en is nu nog 10,3 procent negatief. Het totale negatieve ebitda kwam uit op 44 miljoen euro.
Foodbedrijven HelloFresh en Delivery Hero, die vorig jaar beiden een beursgang maakten, groeiden met respectievelijk 52 en zestig procent. Ook wist HelloFresh zijn negatieve ebitdamarge terug te brengen van 13,8 tot 7,7 procent.
Rocket Internet-ceo Oliver Samwer noemt 2017 ‘een zeer succesvol jaar’. “We hebben onze belofte waargemaakt om meer waarde voor onze investeerders te creëren en de winstgevendheid te verbeteren.” Het bedrijf zegt nog altijd goed gefinancierd te zijn, met een beschikbare bruto kaspositie van 2,7 miljard euro.
Hans Van Tellingen 16 apr, 18:19
Bert Ysfogel 16 apr, 17:41