Hoog opgeleide vrouw funshopt graag

Funshopping is een groeiend tijdverdrijf en is nu even populair als naar de bios gaan of beurzen en rommelmarkten bezoeken. Uit onderzoek van GfK blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders van 12 jaar en ouder af en toe recreatief winkelt. Daarbij winkelen vrouwen meer dan mannen (62 procent tegen 45 procent). Onder de leeftijdsgroep van 20-29 jaar is het funshoppen het populairst. In die groep vindt 70 procent de activiteit een aantrekkelijke vrijetijdsbesteding.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de interesse in het funshoppen toeneemt naarmate men meer heeft gestudeerd (en meer verdient). Zo laat 59 procent van de hoogopgeleiden weten winkelen als vrijetijdsbezigheid te zien, tegen 41 procent van de laagopgeleiden.

De interessantste groep voor winkeliers bestaat uit de jonge hoog opgeleide vrouwen. Daarvan zegt bijna 81 procent dat er voor de lol wordt gewinkeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!