Techtrends jeugd

Het afgelopen jaar was het jaar van de weblog, de podcast en het mobiele gamen. De daarbij behorende apparaten gingen als warmen broodjes over de toonbank. Veel van deze dingen blijven volgens trendwatcher Paul Sikkema van bureau Qrius gewoon doorgroeien. Maarten Kleijne van Sarv International beweert het tegenovergestelde: “Jongeren zijn niet meer onder de indruk van alle technologische mogelijkheden. Ze gaan terug naar de basis”.

Keijne is zijn mening aangedaan omdat hij ziet dat jongeren die opgroeien met de technische snufjes minder onder de indruk zijn van de mogelijkheden. In zijn ogen zijn het de ouderen die vooral geïnteresseerd zijn in alle mogelijke gadgets. “14-jarigen denken: ik wil bellen en sms’en, dus aan die functies heb ik genoeg”. Daarbij komt volgens de oprichter van Sarv: hoe jonger je ermee begint, hoe sneller je ermee klaar bent.

Paul Sikkema ziet het een heel andere kant opgaan. Met name het gamen blijft in populariteit toenemen. Ook ziet Sikkema een opkomende virtuele identiteit. Daarbij worden jongeren afgerekend op hun online status. “Een verontrustende trend. Jongeren worden afgerekend op hoeveel virtuele vrienden ze hebben en dat kan iedereen checken”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!